08 February, 2008

انا لا أدعم غزة............ حد عنده مانع

"الفلسطينين خربوا البلدو منهم ارهابيين تسللوا و حيعملوا عمليات ارهابية على ارضنا....لو كانوا غلابة احنا اغلب منهم...الفلسطينين زى اليهود!؟؟ نفس الغدر فتحنا الحدود ضربونا... انا شخصياً لا أدعم غزة"
كلمات قد تبدو جارحة، مؤلمة و غير مبررة بالنسبة لناس كتييييير يمكن اكون انا واحدة منهم، لكنها عين العقل و الصواب فى نظر البعض و للآسف البعض ده ليس بالقليل
استوقفتنى الكلمات كثيراً............"أنا لا أدعم غزة" لما اتقالتلى حسيت ان حد بيقولى يا بنتى فوقى بلاش وهم، بما انى لست من هواة اتهام الناس بالعماله و الخيانة و الكلام الكبير ده و بحترم جداً رأى الناس حتى لو كان عكس كل ما اؤمن به قررت فتح باب الحوار على أفهم
لماااااااااااااااااذا؟
يا ترى الناس دى عندها حق فعلاً وجهة نظر تحترم يعنى؟ هل قابلوا ناس فلسطينين شوهوا بالنسبة لهم شكل القضية" و بالمناسبة فى فلسطينين يكرهوك فى العيشة" لكن دى سيمه الشعوب فيها الصالح و الطالح، ولا ده قلة وعى ان فلسطين دى ارض عربية اسلامية مش حكر على الفلسطينين ولا شحن اعلامى حكومى ولا ايه بالضبط؟؟؟
اما لماذا أدعم انا غزة فردى لكل الناس اهو

No comments: